mandag den 24. september 2007

Michael Laudrups tænder

Studiefri - eller burde jeg nærmere kalde det computer- eller skærmfri???

- Synes både krop og sjæl så småt begynder at udvise tegn på, at det er ved at være påkrævet lige at holde et par fridage fra skærmen... - Om aftenen er øjnene røde og i hovedet føles det som om, der sidder en eller anden fætter med en lille hammer på indersiden af panden og banker løs - og NEJ, det er ikke tømmernænd, selvom det sq godt kan føles ligesådan :-)

Med disse ting in mente besluttede jeg mig søndag formiddag, at de næste par dage ville jeg holde mig på behørig afstand af computeren - så vidt det nu lader sig gøre... Det fungerer sådan set fint, men så dukker der endnu en hurdle op, for hoveddunken og røde-øjne-fænomenet fortsætter i uformindsket grad af TV-kigning, skulle jeg hilse og sige!!!

Jeg havde ligesom besluttet, at når nu ikke computeren kaldte så meget, så skulle dagen tilbringes sammen med kæresten, og hvad kan vi dog finde på? - En tur til Munkholmbroen (hvilket efterhånden er en fast søndagsforeteelse her i huset) og så hjem og glo på film, for det er jo arbejdsdag mandag!!! - Og hvad kaster vi os over? - Rejseholdet Gudhjælpemig!!! - Fint nok, kanon serie, men den er lidt for svær at slippe igen, så vi endte med at se en 7-8 afsnit inden Forbrydelsen kaldte, og så er vi jeg jo lige vidt, for fjernsynskiggeri er mindst ligeså ødelæggende for øjne og hoved, som computerskærmen er :-)

I dag har jeg så taget fat om nældens rod - om jeg så må sige: Jeg har valgt at "nøjes med" at opdatere mig selv rent studiemæssigt og ellers holde PC og TV slukket hele dagen, og i stedet kaste mig over en god bog "Michael Laudrups tænder", som varmt kan anbefales, hvis man trænger til et rigtigt godt grin :-)

Nu sidder jeg så alligevel her og tæsker i tastaturet, tænker om jeg efterhånden er ude i noget, der minder om afhængighed??? - Ved det ikke, men havde lige behov for at dele ud af, hvor svært jeg egentlig finder det at lade teknologien hvile i et par dage...

Men nu skal det være, jeg holder mig helt væk resten af i dag og i morgen med, og vender tilbage i "fælden" onsdag forhåbentlig med et hoved, der er renset for sviende øjne og bankende fætre :-)

1 kommentar:

Heidi, Charlotte, Helle og Michella sagde ...

Ha ha, kender det alt for godt. Tænder tvet når man skal holde fri fra computeren. Idag var dette dog ikke muligt for mig, da bynettet var nede... Meget underligt at fjernsynet ikke kørte, måtte jo lige pludselig finde på noget andet at lave:-)
Fik vasket gardiner i stedet, tiltrængt og lækkert at få gjort, måske jeg skal slukke fjernsynet lidt oftere-griner. Ha en go "fridag"