torsdag den 27. september 2007

Driftsforstyrrelser

Hurra for TDC :-) - Eller skulle man nærmere kalde det dårlig timing? - Efter selvvalgt pause ved skærmen, startede onsdag fint med gruppearbejde - vi havde gang i en masse fine debatter indtil kl. 11.30, hvor BANG! - ingen internet-forbindelse!!! - Så er gode råd dælme dyre, når man sidder midt i en studiesituation, så alt blev prøvet: Genstart at computer, genstart af router, ud med alle ledninger og ind igen, men lige meget hjalp det...

Det virkede ærlig talt lidt besynderligt, at der ikke var hul igennem til nettet. Vi har nemlig IP-telefoni og telefonen virkede upåklageligt... Et opkald til TDC, hvor jeg blev bedt om at slukke for routeren gav absolut intet resultat, idet manglende strøm til routeren er ensbetydende med at telefonen ikke virker... Endnu et opkald, hvor jeg mødes af en stemme, der køligt bekendtgør, at der "i øjeblikket er driftsforstyrrelser i hele landet, vi arbejder på sagen og har desværre ingen tidshorisont!" - What!?! - tænker man så... Ikke engang et lille hint til hvor længe det vil vare...

Efter adskillige tjek efter "hul igennem" i løbet af dagen og først på aftenen opgav jeg mere eller mindre at komme i kontakt med omverdenen... Bevares, det lykkedes ind imellem - af 5-10 min. varighed, men hvad kan bruge det til? - Det bliver blot et kæmpeirritationsmoment, så computer fik lov at være computer endnu en dag...

Forbindelsen er fortsat ikke så stabil, som den kunne være, men jeg kastes da ikke direkte af mere - nu er den bare lidt langsom ind imellem...

Så "Goodbye planlægning" og disponering af tid... Havde planer om at læse teori i dag, men nu er det hele så blevet rykket en dags tid, hvilket vil sige, at noget af weekenden må tages til hjælp - og hvorfor? - Pga. driftsforstyrrelser!!!

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Utroligt, som man er afhængig af TDC :) Jeg havde en nat i sidste uge af helt samme karakter. Normalt sover jeg om natten, så det er da en helt utrolig timing TDC har, at de lige skulle vælge den nat - eller tager de mon altid routerne ned om natten? *lol*