fredag den 19. oktober 2007

Nedtælling

Så nærmer tiden sig med hastige skridt - efter en periode på to en halv måned helt uden live-musik, skydes endnu en stime i gang i aften, med, forhåbentlig, en fantastisk Beth Hart-koncert i Portalen i Hundige... Hold op, hvor jeg glæder mig - har set hende en gang tidligere på Vig Festivalen, og hun er simpelthen suveræn. Der er en fantastisk energi ved hendes optrædender, som i den grad er smittende... - Og så har hun jo simpelthen en fantastisk stemme!

Stimen fortsætter i morgen med årets sidste DmD-koncert. Den foregår i Store Vega, og er udslgt, så der skal festes igennem sammen 1500 andre glade fans... Også denne koncert ser jeg virkelig frem til, men samtidig er det også lidt vemodigt, for efter i morgen aften vil der sådan ca. være fem måneder til næste gang, vi skal se dem live - der er dog lys forude i form af et nyt album, der eftersigende skulle ramme butikkerne 1. februar... - Og hvis resten af albummet blot nærmer sig kvaliteten af det, vi allerede har hørt, så er der ingen tvivl om, at det bliver et fantastisk album, som jeg glæder mig meget til...

Men, der er noget, der fylder endnu mere end ovennævnte... Fredag den 2. november starter Michael Falch sin november-tour op... En tour, der byder på fem koncerter på Sjælland, hvortil billetterne for længst er sikret... - Jeg har tidligere fulgt ham tæt, men efter hans pause fra musikken, har det været utroligt svært at finde begejstringen for hans musik igen... Givetvis fordi teksterne på hans forrige album simpelthen gjorde mig ked af det - tror det havde meget at gøre med mine egne tab på det tidspunkt...

Hans nye album er selvfølgelig præget af skilsmissen fra Linda, som han havde været sammen med i 35 år, og selvom det er noget, der også kan gøre mig ked af det, så formår han nu igen at sprede en fantastisk forventningens glæde, når jeg sætter skiven på... Og netop derfor er det disse fem koncerter, der fylder mest i forventning - så håber jeg dælme bare, at jeg ikke bliver alt for skuffet ;-)

Det har været lange 2½ måned, men nu sættes stimen altså endelig i gang!!!

1 kommentar:

madazz sagde ...

Uha - du får travlt. Og velkommen på facebook - en tidsrøver af de store...