onsdag den 24. oktober 2007

Folketingsvalg

Så kom det, Folketingsvalget! - Endelig - vil nogle sikkert sige... - I hvert fald dem, der de sidste par måneder har postuleret, at der ville blive udskrevet folketingsvalg i forbindelse med Folketingets åbning...

Nu sad jeg så her og lyttede med, da Anders Fogh gik på talerstolen, for at offentliggøre udskrivelsen af dette valg, og jeg må sige, at jeg bliver enormt provokeret af, at han, inden ordet valg overhovedet er sagt, eller valgkampen skudt i gang for den sags skyld, optræder som om, han er 110% sikker på, at han også skal danne regering, når danskerne har sat deres kryds den 13. november!

Er det ikke en lidt for arrogant holdning at have til tingene? - Selvfølgelig skal han tro på sit eget værd, ellers har han valgt et forkert erhverv, men på den anden side, så synes jeg måske også, at i stedet for at optræde så selvsikkert og tale på regeringens vegne, som om den ser ligesådan ud også efter valget, så kunne han måske tale om Folketinget som en helhed, der har behov for arbejdsro i forbindelse med den kommende kvalitetsreform. For det var jo lige netop det, han efterlyste, at der blev ro til at få et bredt flertal på plads omkring netop disse aftaler - men et bredt flertal består vel for pokker af andre og flere end lige regeringen?

Men udover at jeg så lige blev provokeret et øjeblik, så synes jeg faktisk det er på tide, der bliver taget stilling til, om det er "velstands- eller velfærdssamfundet", vi vil bygge vores fremtid på... - Jeg venter i hvert fald spændt på resultatet af det kommende valg - og man har jo lov at håbe... - ;-)

Ingen kommentarer: