mandag den 25. februar 2008

Kaffe og smøger!!!

Utroligt, hvad man tager sig selv i, når man er optaget af noget, der virkelig interesserer en... - Her forleden dag gik det op for mig, at jeg igennem en god uges tid stort set har tilbragt alle vågne timer foran computeren: - Der er blevet produceret fanblad, vi har et udviklingsprojekt, der skal laves og så også lige en eksamen at forholde sig til. Og som om det ikke var nok, så er der så også lige et par opgaver i nogle af de andre fag...

Det trækker altså tænder ud, og jeg kender mig selv godt nok til at vide, at jeg er nødt til at komme i gang fra morgenstunden, ellers bliver jeg optaget af noget helt andet og får slet ikke lavet det, jeg planlægger fra dag til dag...

Forleden morgen da jeg stod op, synes jeg så godt nok, at jeg hostede lidt vel rigeligt, hvor jeg så kom til at tænke på, at det da sandelig har en helt naturlig forklaring, idet jeg i de dage, hvor jeg har siddet og arbejdet i så mange timer, har levet af kaffe og smøger! - Jeg glemmer simpelthen at spise, når jeg er tilpas fordybet i arbejdet - det er er selvfølgelig meget godt med fordybelse, men for pokker, hvor er man sulten, når man så pludselig kommer i tanker om, at det måske ville være en meget god ide med lidt fast føde :-)

Jeg ved så ikke helt, hvad det er med den kaffe og de smøger, men et er i hvert fald sikkert, der går noget mere til af begge stimulanser, når jeg skal koncentrere mig, og jeg vælger så at tro på de mennesker, der påstår at have bevist, at rygning fremmer den kreative tænkning, og undskylder mig med, at det er derfor, jeg ryger så meget, når jeg sidder her :-)

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Det er jo det, der i fagsproget omtales som Flow-oplevelser *G*

Jeg deler helt din påstand om, at kreativitet (og fokusering) er tæt knyttet til smøgerne *lol*
Hvad er det dog for en begrænset sundhedsopfattelse, der kun undersøger lungernes fysiske tilstand og ikke personen psykiske/mentale tilstand? "Apparatfejlsmodellen", tror jeg Anna Grethe har lært mig, den hedder ;)